7 ΒΗΜΑΤΑ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ
Αρχική αξιολόγηση, καταγραφή στόχων και κενών. Άμεση κάλυψη κενών και ένταξη στο κατάλληλο τμήμα.
Συνάντηση στοχοθεσίας και διαγνωστικά τεστ
Επειδή ο κάθε μαθητής είναι μια ξεχωριστή προσωπικότητα, το φροντιστήριό μας με σεβασμό και ειλικρίνεια ακολουθεί τα παρακάτω βήματα για την καλύτερη δυνατή ένταξή του στο χώρο μας, ώστε να αισθάνεται ότι είναι μέλος μιας μεγάλης οικογένειας και να νιώθει ευχάριστα, προκειμένου να αναδείξει, κατ’ αρχάς την διαμορφούμενη προσωπικότητά του, και στη συνέχεια τις δεξιότητες και τις κλίσεις του.
Βήμα 1ο: Εκδήλωση ενδιαφέροντος και ραντεβού με την διεύθυνση του φροντιστηρίου:
Συμπλήρωση της σχετικής αίτησης με τα στοιχεία του μαθητή και τις επιμέρους πληροφορίες που χρειάζονται για αρχή, καθώς και επικοινωνία με τη γραμματεία, ώστε να κανονιστεί το ραντεβού με τη διεύθυνση.
Στο ραντεβού με τη διεύθυνση γίνεται ενημέρωση και καταγραφή των αναγκών, του επιπέδου και των κλίσεων του μαθητή μέχρι τώρα.
Βήμα 2ο: Γνωριμία με το Φροντιστήριο:
Επικοινωνία με τους Υπεύθυνους Σπουδών του Φροντιστηρίου και ξενάγηση στις εγκαταστάσεις (αίθουσες, βιβλιοθήκη, αμφιθέατρο, κ.λπ.)
Αξιολόγηση του μαθητή: Σύντομη επανάληψη, επίλυση αποριών με τους καθηγητές μας και διαγνωστικά τεστ.
Βήμα 3ο: Ένταξη σε τμήμα και πρόγραμμα ενισχυτικής αν χρειάζεται:
Ανάλογα με τα διαγνωστικά τεστ, ο μαθητής εντάσσεται στο κατάλληλο τμήμα και, όπου κρίνεται ότι υπάρχουν κενά, του παρέχονται επιπλέον μαθήματα.
Για τα διαγνωστικά τεστ:
Όλοι οι μαθητές του φροντιστηρίου στόxος μετά την εγγραφή τους γράφουν διαγνωστικό θεματικό τεστ στα βασικά μαθήματα, ώστε να κριθεί το γνωστικό επίπεδο των προηγούμενων τάξεων.
Στη συνέχεια λαμβάνουν προσωπική ενημέρωση, όπου αναφέρονται τα κενά τους και προτείνονται οι κατάλληλοι τρόποι βελτίωσης.
Εξασφαλίζουμε αυστηρά ομοιογενή τμήματα με σκοπό την αποδοτικότερη διδασκαλία.
Πραγματικά ομοιογενή τμήματα
Η ομοιογένεια του τμήματος είναι απαραίτητη προϋπόθεση ώστε:
- η διδασκαλία να είναι επιτυχής
- να καλλιεργείται η άμιλλα και η συνεργασία των μαθητών
- να αξιοποιούνται οι απορίες των μαθητών και οι αντίστοιχες απαντήσεις των συμμαθητών τους με συντονιστή τον καθηγητή
- να υπάρχει ένα αξιόπιστο μέτρο σύγκρισης που να παροτρύνει ένα μαθητή να εντείνει την προσπάθειά του και να βελτιώνει τις επιδόσεις του
Η ομοιογένεια εξασφαλίζεται γιατί:
- Το μεγάλο πλήθος των μαθητών μας δημιουργεί τις συνθήκες για περισσότερες και πιο εύστοχες επιλογές.
(είναι γνωστό ότι το φροντιστήριό μας είναι ένα από τα μεγαλύτερα της ευρύτερης περιοχής του Πειραιά). - Διαμορφώνουμε τη σύσταση των τμημάτων του φροντιστηρίου, επιλέγοντας μέσα από ένα μεγάλο πλήθος μαθητών, γεγονός που μας δίνει τη δυνατότητα να παρέχουμε την καλύτερη δυνατή ομοιογένεια ανά τμήμα.
- Το μέγεθος κάθε τμήματος είναι μικρό και αποτελείται από 5-8 μαθητές, ώστε να υπάρχει αυστηρή ομοιογένεια.
- Η επιλογή των μαθητών γίνεται μέσα από αξιολογικά θεματικά τεστ
(το Σεπτέμβριο προηγείται και επανάληψη της προαπαιτούμενης και εξεταζόμενης ύλης). - Σύμφωνα με τις γραπτές αξιολογήσεις του φροντιστηρίου γίνονται οι κατάλληλες ανακατανομές των μαθητών σε κάθε τμήμα, σύμφωνα με το μαθησιακό τους επίπεδο σε τακτές χρονικές περιόδους.
Έχει μεγάλη σημασία ότι ο συνολικός αριθμός των μαθητών δεν περιορίζει το χρόνο που αφιερώνουμε σε κάθε μαθητή εξατομικευμένα, αλλά το αντίθετο, λόγω:
- της οργάνωσης,
- της δομής,
- των παροχών, όπως η βιβλιοθήκη και το τμήμα Συμβουλευτικής και προόδου (τον κάθε μαθητή τον βλέπουμε μόνο του, όσες φορές χρειάζεται, είτε για το μάθημα είτε για οποιαδήποτε άλλη ανάγκη έχει).
Έμπειρο διδακτικό προσωπικό με πολυετή πείρα, ειδικευμένο ανά μάθημα, μεθοδικότητα και συνεχή επικοινωνία με το μαθητή.
Ουσιαστικό - μεθοδευμένο μάθημα
- Έμπειρο διδακτικό προσωπικό με πολυετή πείρα, ειδικευμένο ανά μάθημα, μεθοδικότητα και συνεχή επικοινωνία με το μαθητή.
- Προγραμματισμοί ύλης και πλάνα μαθήματος· δημιουργία της συλλογικότητας των κλάδων (διδακτικές ομάδες του ίδιου αντικειμένου).
- Σύγχρονα μέσα διδασκαλίας: προτζέκτορες, διαδραστικοί πίνακες, tablets.
- Έκτακτα και δωρεάν μαθήματα, μέρος της συνεχούς υποστήριξης του μαθητή.
Το πρόγραμμα του φροντιστηρίου μας με τον κατάλληλο αριθμό διδακτικών ωρών καλύπτει τις ανάγκες όλων των μαθητών.
Για την ανάγκη, όμως, της εξατομικευμένης προσέγγισης των αδυναμιών κάθε μαθητή γίνονται έκτακτα μαθήματα.
Τα έκτακτα μαθήματα είναι επιπλέον ώρες του κανονικού εβδομαδιαίου προγράμματος και γίνονται σε συνεννόηση μαθητή – καθηγητή και με οργάνωση από τον υπεύθυνο σπουδών.
Καλύπτουν τις εξής ανάγκες των μαθητών:
- Να γίνεται επανάληψη της ύλης, ώστε να τονώνεται η αυτοπεποίθηση του μαθητή, κυρίως πριν τα διαγωνίσματα του σχολείου.
- Να καλύπτονται κενά προηγούμενων ετών, ώστε να μπορεί ο μαθητής να εμπεδώσει καλύτερα την τρέχουσα ύλη.
- Να γνωρίζουν οι μαθητές, όταν το χρειάζονται, το “κάτι παραπάνω”, στην περίπτωση που δεν προλαβαίνει ο καθηγητής στις ώρες του διδακτικού προγράμματος.
Γίνονται είτε σε ατομικό είτε σε ομαδικό επίπεδο (επιλογή του καθηγητή).
Το εκπαιδευτικό υλικό που χρησιμοποιούμε στο φροντιστήριο στόxος, είναι κατά 90% συγγραφή των καθηγητών μας, και έτσι μπορούμε να το ανανεώνουμε κάθε χρόνο σύμφωνα με το πνεύμα των εξετάσεων και τις ανάγκες των μαθητών.
Βιβλία - Σημειώσεις
Τα βιβλία – φυλλάδια του φροντιστηρίου μας παρέχονται στους μαθητές μας δωρεάν.
Το έντυπο υλικό συμπληρώνει το έργο του καθηγητή και είναι βασικό εργαλείο για το μαθητή στη διαδικασία της εκμάθησης,
της κατανόησης και της εξάσκησης της διδακτέας ύλης.
Το εκπαιδευτικό υλικό που χρησιμοποιούμε στο φροντιστήριο στόxος, είναι κατά 90% συγγραφή των καθηγητών μας, και έτσι μπορούμε να το ανανεώνουμε κάθε χρόνο σύμφωνα με το πνεύμα των εξετάσεων και τις ανάγκες των μαθητών.
Η συγγραφή:
Στο φροντιστήριο “στόxος” ορίζονται διδακτικές ομάδες ανά ειδικότητα και, μέσα από μια μεγάλη βάση δεδομένων, η οποία συνεχώς συμπληρώνεται με νέα θέματα – ασκησιολόγια, οι καθηγητές επεξεργάζονται και ανανεώνουν τα βιβλία που βοηθούν το μαθητή να εξοικειωθεί με το γνωστικό αντικείμενο και τη φιλοσοφία των Πανελλαδικών εξετάσεων.
Αμέσως μετά την παράδοση του μαθήματος, την κατανόηση του, την επίλυση όλων των αποριών του μαθητή και την εκμάθηση του γνωστικού αντικειμένου, έπεται η αξιολόγηση.
Συνεχής αξιολόγηση
Αμέσως μετά την παράδοση του μαθήματος, την κατανόηση του, την επίλυση όλων των αποριών του μαθητή και την εκμάθηση του γνωστικού αντικειμένου, έπεται η αξιολόγηση.
Η αξιολόγηση είναι σημαντικό μέρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας, γιατί:
- Οργανώνει το μαθητή στο διάβασμα του.
- Βοηθάει τον καθηγητή και το μαθητή να εντοπίσουν αν υπάρχουν σημεία που χρειάζεται επιπλέον βοήθεια.
- Εξοικειώνεται ο μαθητής, μέσω των τρίωρων προσομοιωτικών διαγωνισμάτων, με τις Πανελλαδικές εξετάσεις και, πιο συγκεκριμένα, μαθαίνει:
- να διαχειρίζεται σωστά το χρόνο του
- να ελέγχει το γραπτό του
- να διαχειρίζεται τη ψυχολογία και τη συγκέντρωσή του
Οι γραπτές εξετάσεις είναι υποχρεωτικές. Τα θέματα των γραπτών εξετάσεων καθορίζονται από τους αντίστοιχους κλάδους (διδακτικές ομάδες) του μαθήματος.
Οι διορθώσεις είναι αναλυτικές, προσεκτικές και άμεσες, ώστε
- οι μαθητές να βελτιώνονται
- οι καθηγητές στοχευμένα να προτείνουν επιπλέον βοήθεια, όπου χρειάζεται
Γονείς και μαθητές από την αρχή της σχολικής χρονιάς γνωρίζουν το πρόγραμμα των γραπτών εξετάσεων.
Η αξιολόγηση στο φροντιστήριο στόxος είναι συνεχής:
- καθημερινή προφορική αξιολόγηση που καταγράφεται
- τεστ και διαγωνίσματα (υποχρεωτικά), κοινά προς σύγκριση του επιπέδου των μαθητών και εξατομικευμένα, όπου χρειάζεται, για βελτίωση του μαθητή
Γονείς και μαθητές μέσα από την πλατφόρμα του φροντιστηρίου μπορούν να παρακολουθούν αναλυτικά τα αποτελέσματα και την πορεία του μαθητή στο φροντιστήριό μας.
Μέσω της αξιολόγησης και λαμβάνοντας υπόψη την πορεία κάθε μαθητή ξεχωριστά, οι υπεύθυνοι στο τμήμα συμβουλευτικής και προόδου σχεδιάζουν και παρέχουν άμεσα την επιπρόσθετη βοήθεια.
Επιπλέον βοήθεια
Τα προγράμματα του φροντιστηρίου μας εξελίσσονται και επαναπροσδιορίζονται συνεχώς, σύμφωνα με τη μορφή των θεμάτων των Πανελλαδικών εξετάσεων και τις προαπαιτούμενες ανάγκες.
Επίσης τα προγράμματα του φροντιστηρίου ανταποκρίνονται στις ανάγκες των μαθητών όλων των κατηγοριών, λαμβάνοντας υπόψιν την σύνθεση των ομοιογενών τμημάτων (που έχουμε τη δυνατότητα να τηρούμε αυστηρά), και βοηθούν τους μαθητές μας να βελτιώνονται συνεχώς με στόχο τη μέγιστη δυνατή απόδοση στις γραπτές εξετάσεις.
Επειδή, όμως, το κάθε παιδί είναι ξεχωριστό, όποτε χρειαστεί επιπλέον βοήθεια, το φροντιστήριό μας έχει την οργάνωση και τις κατάλληλες δομές, ώστε να διακρίνει τις ακριβείς ανάγκες του κάθε μαθητή και να τις καλύπτει άμεσα.
Οι μορφές της επιπλέον βοήθειας είναι:
- ΕΚΤΑΚΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ: σε γκρουπ μαθητών με τις ίδιες ανάγκες ή εξατομικευμένα
- ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: γίνονται στη βιβλιοθήκη, παρουσία καθηγητών, με βάση τις ανάγκες του μαθητή
- ΚΑΤΑΛΛΗΛΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ: γίνονται στο σπίτι ή στη βιβλιοθήκη, χωρίς τη παρουσία καθηγητή και διορθώνονται αναλυτικά με τις κατάλληλες υποδείξεις
- ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΑ ΤΕΣΤ – ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑΤΑ
- ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ – ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ ΔΙΑΒΑΣΜΑΤΟΣ
- ΚΙΝΗΤΡΑ
Για εξατομικευμένη βοήθεια μικρής διάρκειας, είμαστε ίσως οι μοναδικοί που έχουμε οργανώσει τέτοιου είδους διαδικασία, ώστε το παιδί να καλύπτεται άμεσα και δωρεάν, μέσω ειδικού προγράμματος.
Απαραίτητη για την καλή πορεία του μαθητή.
Συνεργασία με γονείς
Η ενημέρωση των γονέων είναι άμεση, διαρκής και ειλικρινής.
Η τακτική ενημέρωση των γονέων γίνεται:
- Σε τέσσερις προγραμματισμένες συγκεντρώσεις:
- μέσα Οκτωβρίου
- το πρώτο δεκαήμερο του Δεκεμβρίου
- τέλη Φλεβάρη
- την τελευταία εβδομάδα της θερινής περιόδου από τη διεύθυνση με προκαθορισμένο ραντεβού
- Στις συγκεκριμένες ώρες που διαθέτουν εβδομαδιαία οι καθηγητές για συναντήσεις με γονείς.
- Οι γονείς μπορούν μετά από συνεννόηση με τη γραμματεία, να συναντήσουν προσωπικά τους καθηγητές και τη διεύθυνση για ενημέρωση πάνω στην πρόοδο του μαθητή.
- Οι γονείς μέσω της ιστοσελίδας του φροντιστηρίου μπορούν να παρακολουθούν διαρκώς την ηλεκτρονική καταγραφή της αξιολόγησης του μαθητή (είτε καθημερινή είτε συνολική καταγραφή).
- Σε περίπτωση σοβαρών αποκλίσεων από το στόχο που έχει θέσει ο μαθητής, το τμήμα συμβουλευτικής και προόδου μαζί με τους καθηγητές του προτείνουν διορθωτικές κινήσεις, με ταυτόχρονη ενημέρωση και έγκριση από το γονέα.
Οι γονείς καθημερινά ενημερώνονται για τις απουσίες των παιδιών τους με μήνυμα (sms) και τηλεφωνικά όπου χρειάζεται.